Posts on Twitter:

5 Powerful Consumer Trends for 2019 from TrendWatching







Friday is F-Factor. The power of Friends, Fans & Followers in today's Social Media World. letting guests partake in the live streaming phenomenon. It is a clever move, rich in trend . -factor













Grow your trend watching skills at this NEW International Summit Workshop, exclusive to attendees.










I remember my first conference on sustainable promotional products 10 years ago. Eco Trends were something for the tree huggers. Now a range of sustainably focused innovations that limit their impact on the environment are the norm. Is your biz participating?










. allowed parking violators to donate school supplies instead of paying a monetary fine last month. Love this!




At Conceptional, we see a trend of F&B companies taking over tech companies. After McDonalds, Starbucks follows in investing in tech company Brightloom, formerly Eatsa. Do you want to read more about this movement?










Real Perfection!! Leopards are always amazing. For more pattern with leopard, you should visit our gallery. • Visit store - Link in bio •












Posts on Tumblr:

anonymous asked:

Do you have an opinion on Douglas Coupland?

Generation X was pretty good but I remember him kinda coasting on that as the 90s became the 2000s with insights that weren’t that insightful

Trinellials

Vroeger stopten mensen nog wel eens een foto van hun kleinkinderen in hun portemonnee.

Dan hielden ze de rij achter zich op om de plaatjes aan de kassiere te laten zien en de mensen in die rij wachtten gewoon.

Nu staan kinderen van twee overal lachend op het internet.

Over twintig jaar huilen dertig jarigen bij hun therapeut omdat zij niet op het internet stonden, omdat hun ouders alternatief waren.

“Hoe moet ik dan weten wie ik ben?”, roepen ze en de therapeut vertelt hun over een wereld van een pasfoto op fotopapier en het doorzichtig vakje in een portemonnee.

De trinellials worden ze genoemd. Ze dragen brillen die hun gedachten direct projecteren in de ruimte. Er zijn geen geheimen meer. Het zelfmoordpercentage is hoger dan ooit.

Dan besluiten wereldleiders dat het genoeg is geweest. De brillen gaan af, de online foto’s van kinderen onder de achttien gaan weg. Er is een wet die kinderen en andere ‘niet gevolg inzien hebbenden’ beschermt tegen zichzelf.

In die wereld wil ik internet zijn.

instagram

AnOther #Magazine #Digital #Limited #Edition #10th #Birthday #Rihanna #Collaboration #TrendWatching #Selfridges

Made with Instagram
Internet of Things

Vervagen van de scheidslijn tussen de virtuele en ‘echte’ wereld!!


“Over the past century, but accelarating over the past couple of decades, we have seen the emergence of a kind of global data field. The planet itself – natural systems, human systems, physical objects – has always generated an enormous amount of data, but we weren’t able to hear it, to see it, to capture it. Now we can because all of this stuff is now instrumented. And it’s all interconnected, so now we can actually have access to it. So, in effect, the planet has grown a central nervous system”.

De fysieke wereld is het zenuwstelsel dat steeds meer online komt doordat allerlei objecten en apparaten digitale intelligentie krijgen door sensoren (denk daarbij maar aan de smartwatch die binnenkort uitkomt). Daarnaast hebben ze allemaal een eigen IP-adres en zijn ze toegankelijk vanuit het internet. Google kan je straks helpen je autosleutels te vinden en gestolen goederen behoren voorgoed tot het verleden.

Uit de cijfers blijkt al dat de Internet of Things de grootste apparatenmarkt wordt in de wereld. De Internet of Things creëert een nieuwe laag van verbonden intelligentie. Het voorziet ons van krachtige digitale devices in ons leven die ons inzicht en onze controle over de echte wereld vergroten.Dit met gevolg dat mensen zich meer zelfzeker gaan voelen omdat de controle vergroot. 

Onze smartphone en de verbonden apps zorgen ervoor dat we data met andere devices via de cloud kunnen delen en daardoor realtime betere beslissingen kunnen maken. Spanje heeft bijvoorbeeld een volledig geautomatiseerd irrigatiesysteem, een smart grid voor water. Dit is een intelligent netwerk met allerlei sensoren, slimme meters en slimme pijpleidingen die de waterkwaliteit en stroom kunnen meten. 

In termen van nieuwe consumentenervaringen kunnen bedrijven op basis van deze aangesloten netwerken en de opkomst van slimme devices innoveren. 

Momenteel is het al zeer aan het opkomen maar met de smartwatch gaat de beweging volgens mij helemaal van start gaan. In de gezondheidssector gaat dit ook grote gevolgen hebben, denk maar aan mensen die diabetes hebben. 

Hyper-personalisatie!!

Als webwinkel verzamel je aardig wat data over je klanten. Dit biedt interessante mogelijkheden om je bezoekers op maat te bedienen. Een aanbieding precies op maat voor slechts één specifieke klant. Al de informatie die via cookies wordt doorgegeven wordt verzameld en zo weten de winkels exact wat jij graag zou willen. En dit dan op grote schaal, oftewel hyper-personalisatie. Daar gaat het heen.

In 2015 zullen we ook zien dat steeds meer webwinkels hun klanten in staat zullen stellen om een eigen dashboard in te richten. Gebruikers kunnen dan hun online shopping beleving naar eigen smaak aanpassen. Bijvoorbeeld door product-aanbevelingen, navigatie en kolommen anders in te richten. We kennen de personalisatie al wel maar dit brengt het naar een nieuw niveau!

Ook het massaal, geautomatiseerd op maat maken van producten voor telkens één eindgebruiker (mass customization) is een ontwikkeling om in de gaten te houden. Denk maar aan de Nike-id en talloze andere voorbeelden. 

Persoonlijke aandacht zorgt voor een grotere betrokkenheid en loyaliteit van online klanten. Hij of zij voelt zich bij een webshop met personalisatie veel meer thuis en vertrouwd. Het spijtige aan de zaak is weer dat je als persoon geen keuze hebt en dus zeker al je informatie blootgeeft. 

M-Commerce:mobiel verkopen

Mobiele aankopen groeiden het afgelopen jaar drie keer zo snel als desktop aankopen. Steeds meer winkels komen met apps tevoorschijn om hun producten snel te verkopen via je smartphone. Mobiel internet biedt dan ook grote kansen aan retailers.


De reden hiervoor is dat steeds meer grote retailers in de wereld hun webwinkels de afgelopen maanden geschikt hebben gemaakt voor mobiele gebruikers. Daarmee is het gemak om via je smartphone of tablet een online aankoop te doen flink gestegen. Een aankoop via internet duurt al niet lang maar met een app zijn een slechts een paar knoppen. Zeer gevaarlijk dus voor de shoppers onder jullie (waaronder mijzelf).


De consument maakt daar graag gebruik van. Stel je eens voor, in plaats van naar de winkel te gaan met de kerstperiode en tussen al het volk te grabbelen en maar tijd verspillen, kan je thuis met één knop je aankopen doen. Goed voor tijdbesparing, niet zo goed voor de luieriken…


Daar komt bij dat retailers steeds vaker digitale aanbiedingen en kortingsbonnen naar smartphones sturen. Dit scheelt flink in de kosten van drukken en distribueren, terwijl de ontvangers hun aanbieding of kortingsbon altijd bij zich hebben, foto’s zijn ook heel snel genomen.

 
Het belang van smartphones in de totale verkopen neemt daardoor verder toe. Sommige winkels zetten hiermee in op meer voetverkeer in fysieke filialen, terwijl anderen juist de online verkopen op deze manier stimuleren. Het is natuurlijk slim om als winkel niet volledig dezelfde collectie te verkopen in de winkel als op de smartphone. 


Terwijl m-commerce een steeds centralere rol gaat spelen in de totale winkelervaring van de consument zullen we zien dat steeds meer retailers mobiel-vriendelijke webwinkels zullen lanceren, maar ook oplossingen die van het fysieke winkelen een fijnere ervaring zullen maken.


Hetgene ik me wel afvraag is: wanneer gaat de smartphone eens beschermd worden want al je gegevens staan erop en er is amper tot geen beveiliging? Volgens mij gaat dit in de toekomst steeds vaker voorkomen maar zijn mensen er nog niet klaar voor, het wantrouwen in het internet en zeker in de privacy is nog nét iets te groot volgens mij. 

Trendwatching
— 

In de eerste instantie wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten. Ik was benieuwd naar het onderwerp en wat er verteld zou worden over trendwatching. 

Ik nam plaats en ik luisterde aandachtig naar wat er werd verteld. Vakkennis is in trendwatching erg belangrijk, dit kan als voorbeeld een modelabel zijn, handwerk(ambacht) of werken met confectiematen. Daarnaast is vakmanschap ook belangrijk die je onderdeelt in leren, ondernemingschap, productinnovatie, sociale innovatie, duurzaamheid en lokale productie. 

Trendwatching is ontstaan in De Gouden eeuw, de tijd waar onder andere de economie bloeide. De tijd waar technieken werden uitgewisseld. 

Er zijn door de jaren heen ok verschillende stijlen ontwikkelt, waaronder Mondriaan (1920), Rietveld (1934), Marcel Wanders (1991) enzovoort. 

Ik bewonder het voorgaande werk van deze mensen en ik wil zelf ook iets unieks neerzetten. Ik wil van ze leren en iets eigen maken, dat is mijn reis die ik afleg. Gaande weg leer ik nieuwe technieken, stijlen designs en kom ik tot een punt dat dat zich uit in een bepaald werk/kledingstuk/label/design.

STATUS STORIES: As more brands (have to) go niche and therefore tell stories that aren’t known to the masses, and as experiences and non-consumption-related expenditures take over from physical (and more visible) status symbols, consumers will increasingly have to tell each other stories to achieve a status dividend from their purchases. Expect a shift from brands telling a story, to brands helping consumers tell status-yielding stories to other consumers.
—  trendwatching (Status Stories) 
(F)LUXURY

I seem to be drawn to all things status today for some reason. 

“This year, luxury, and what it means to a bewildering number of ‘consumer segments’, will remain in flux.

So how will luxury brands fare over the next 12 months? What will define luxury over thenext few years? The answer is ‘luxury will be whatever you want it to be’. After all, what constitutes luxury is closely related to what constitutes scarcity. And, beyond the basic needs, scarcity is in the eye of the beholder, especially those beholders who are desperately trying to be unique. Now that there are so many more ways to be unique than just buy the biggest and the most expensive, how about luxury constituting:

Anything commissioned? Providing ‘access’? Secrets? Stories? Time with one’s loved ones? Time for oneself? All things local? Peace and quiet, if not escape? Eco-friendly? Human-friendly? Animal-friendly? Caring? Empathy? Perks? Craft? Friends? Having a larger-than-life perspective? Households of six or more? An audience? Eccentricity? Appointment-only? Relevant information? Extreme personalization? Not having or wanting to consume? Being opinionated? Anything premium? Fuck-you money? Curation if not the absence of any kind of choice? Philanthropy? Bespoke goods and services? Knowledge? Skills? Frugality? Health? Etiquette & manners? Or a mix of any of these?

So don’t worry about missing out on the next big thing in luxury, focus on defining it. How? By finding and coining the right (status) trigger for the right audience. Just declare that the end is nigh for anything that’s getting a little too affordable, too accessible, too polluting, or just too well-known. Then introduce something very different (if not the opposite), appealing to the in-crowds who are ready to jump ship anyway.”

- http://trendwatching.com/trends/10trends2010/#fluxury

Teveel handelingen in te weinig tijd

Pfff, de wekker, met een half geopend oog kijk ik naar de wekker.. 7.00 uur, nog één keer sluimeren dan. Tien minuten later slaat de paniek weer toe, ik moet nog zóveel doen en ik heb nog maar.. Ohnee! 35 minuten! Badjas aan, mijn voeten zijn ondertussen op zoek naar slippers en gauw een sprintje naar de badkamer. De ergste nachtmerrie: bezet. Tijdens het wachten gauw bestek, een bord, beleg en wat crackers verzamelen en tijd voor het ontbijt. Eindelijk, de badkamer is vrij.. Na een snelle douche, tanden poetsen en weer een sprintje naar de slaapkamer om daar snel een broek aan te hijsen, een trui uit de kast te grijpen en snel met de stijltang door mijn haar. Dilemma, wéér geen twee dezelfde sokken in de buurt, dan maar twee verschillende. Schoenen, eyeliner, shit uitgeschoten, make-up remover op een wattenschijfje en ja.. ook in ben ready to go. De bus gaat al bijna! Haastig op zoek naar mijn tas en alles wat binnen handbereik ligt verdwijnt in de zwarte eastpak rugzak. Als allerlaatste opzoek naar mijn telefoon, jas en sleutels en het laatste sprintje van de ochtend.. naar de bushalte. 

Wat een routine iedere ochtend, zou het schelen als ik mijn ontbijt ‘s avonds al klaar maak, mijn kleren al klaar leg, zorgen dat ik al twee dezelfde sokken heb of mijn tas al inpak? Kan ik dan nog een keer extra snoozen of zelfs twee keer? Ga er maar niet vanuit dat er veel veranderd, want er gebeurd altijd wel iets waardoor dat laatste sprintje naar de bushalte ervoor zorgt dat ik de buschauffeur op tijd een goedemorgen kan wensen.

Observatie Factory

Kijkend naar de opvallende dingen rondom mij in de factory op school, kwam ik deze 10 dingen tegen. 

  1. Klokkenkast
  2. Trap met rijmtekst
  3. Alle tafels en stoelen zijn zwart & wit
  4. Hightech buitenkant met pc’s (apple)
  5. Ruimte lijkt op fabriek
  6. Veel ronde tafels ipv standaard tafels
  7. Veel bloemen en planten
  8. Barkrukken
  9. Veel deuren en uitgangen in de ruimte aanwezig
  10. Lampen hangen laag, lijken op spotlight lampen

Opvallend: Veel dingen die als normaal worden beschouwd, zijn eigenlijk altijd anders. Stoelen bijvoorbeeld zijn in alle soorten, maten & kleuren. Wij noemen ze altijd stoelen, terwijl elke stoel een aparte naam heeft. Mijn naam is bijvoorbeeld ook een stoel. Wij zeggen niet dat we op een Hidde van den Berg gaan zitten, nee, wij zeggen dat we op een ‘stoel’ gaan zitten. 

Dit voorbeeld geldt eigenlijk voor alles waar wij op één dag meerdere keren mee te maken krijgen. Bizar!